14 dages returret til BLITE.dk

Har du fortrudt dit varekøb?

Hvis du har fortrudt hele eller dele af dit køb, har du ret til at returnere dine varer. Læs om frister for og krav til returnering længere nede i dette afsnit.

Det er dit ansvar at de returnerede varer leveres tilbage i samme stand og emballage, som da du modtog dem. Desuden er det dit ansvar, at returneringen sendes til vores adresse oplyst nedenfor, og at returneringen skal være modtaget på vores lager inden for den fastsatte frist.

Adresse
BLITE A/S
Industrivej 8 B
7120 Vejle Øst

Ved returnering af varer bedes du vedlægge en seddel i kassen med e-mail og ordrereference. Dette vil lette ekspeditionen af returneringen, så du hurtigere modtager dine penge retur. Har du spørgsmål til returnering er du velkommen til at kontakte os

Vi anbefaler at du modtager en kvittering for din returforsendelse. Vær opmærksom på at vi ikke modtager forsendelser sendt pr. efterkrav.

Du kan købe et pakkelabel online hos GLS her.

Vær opmærksom på at du ikke kan fortryde dit køb ved passivitet, altså kan du ikke fortryde dit køb ved at nægte at modtage varen, lade være med at afhente varen på det aftalte udleveringssted, m.v. Hvis din ordre sendes retur til os på grund af passivitet, vil vi opkræve en eventuel returfragt og en eventuel fragt for genudsendelse hos dig.

Vær opmærksom på at eventuelle forringelser af varernes værdi samt eventuelle ekstra omkostninger ved dit valg af anden leveringstype end vores standard leveringstype, vil blive fratrukket returbeløbet inden det udbetales til dig.

Forbruger efter købeloven

Vores retningslinjer for returnering er endvidere opdelt efter om du handler hos os som forbruger efter købeloven eller som erhvervsdrivende efter købeloven (ikke-forbruger efter købeloven).

Du kan læse mere om, hvornår du er forbruger efter købeloven på Forbrug.dk.

Hvis du har fortrudt hele eller dele af dit køb, har du 14 dages returret fra du har modtaget din ordre. 

Andre frister for retur gælder for vores kundeklubber. Andre regler for returnering er uændrede for vores kundeklubber. Se mere under afsnittet BLITE Plus kundeklub for frister for retur herfor.

Du kan danne dig et overblik over dine rettigheder i forbindelse med returnering på Forbrug.dk.

Erhvervsdrivende efter købeloven (ikke-forbruger efter købeloven)

Hvis du har fortrudt hele eller dele af dit køb, krediteres din ordre efter følgende satser fra varen er returneret og modtaget hos os:

• 0-30 dage efter levering af varen: 100 % kreditering

• 31-90 dage efter levering af varen: 75 % kreditering

• Mere end 90 dage efter levering af varen: 0 % kreditering

Vær opmærksom på at har varen en udløbsdato, skal den resterende holdbarhed, når vimodtager varen, være minimum 6 måneder eller 1/3 af holdbarheden. Derudover vær opmærksom på at:

• Skaffevarer, logovarer, målsyede varer eller andre specielt hjemtagne varer tages ikke retur.

• Kølevarer og fødevarer tages ikke retur.

 Sterile varer tages kun retur ifølge helt speciel aftale, der som udgangspunkt følger overstående.


Har du modtaget defekte varer?

Hvis du mod forventning har modtaget defekte varer, har du ret til reklamation. For at kunne reklamere over varer leveret af os, skal du kontakte os, hvor du skal redegøre for manglen ved at beskrive problemet med varen. Informer os gerne om ordrenummeret for købet, eller alternativt vedlæg en kopi af kvitteringen for købet.

Når vi har modtaget din beskrivelse af problemet med varen, vil vi undersøge kravet nærmere. Indenfor rimelig tid vil vi kontakte dig og meddele dig om manglen er omfattet af reklamationsretten. Meddelelsen fra os vil ligeledes indeholde information om vi ombytter varen eller vi ønsker at have varen til reparation. Hvis varen skal returneres på grund af ombytning eller reparation, betaler vi returfragten. 

Vores retningslinjer for reklamation er endvidere opdelt efter om du handler hos os som forbruger efter købeloven eller som erhvervsdrivende efter købeloven (ikke-forbruger efter købeloven).

Du kan læse mere om, hvornår du er forbruger efter købeloven på Forbrug.dk.

Forbruger efter købeloven

Du har som forbruger efter købeloven 24 måneders reklamationsret.

Du kan danne dig et overblik over dine rettigheder i forbindelse med reklamation på Forbrug.dk.

Erhvervsdrivende efter købeloven (ikke-forbruger efter købeloven)

Du er som ikke-forbruger efter købeloven forpligtet til, senest ved leveringen, at fortage en grundig undersøgelse af, at de modtagne varer stemmer overens med det aftalte. 

Du er forpligtet til omgående at reklamere over fejl og mangler, der måtte være konstateret, og du kan ikke senere pålægge os mangler, der kunne være konstateret ved den før nævnte undersøgelse.